Privacy & Klachten
Gedrag- en huisregels
Als DIT coaching vinden wij het belangrijk om professioneel en zorgvuldig om te gaan met onze klanten. Wij hebben dan ook huisregels en een Gedrags- en beroepscode die wij volgen. Deze vind je hier. Huisregels DIT coaching Gedrag en beroepscode DIT coaching
Recht op inzage
Klanten werken samen met de coach in het online beveiligde rapportagesysteem “MEXTRA”. Zo heb je te allen tijde inzage in je eigen dossier.
Klachtenregeling
Gelukkig zijn klanten tevreden over de begeleiding en samenwerking met DIT coaching. Toch kan een klant, de ouder(s) van een klant of de vertegenwoordiger van een klant van mening zijn dat hij of zij onzorgvuldig behandeld is of dat bepaalde zaken beter hadden gekund. Wij zijn van mening dat opmerkingen of klachten aan DIT coaching de mogelijkheid bieden om de dienstverlening te verbeteren. Een klacht of suggestie zien wij daarom als een kans tot verbetering.
Klachten
- Wij vinden het belangrijk dat klanten en ouder(s) of vertegenwoordiger(s) weten wat zij kunnen doen als er suggesties of klachten rondom de begeleiding of samenwerking zijn.
- Probeer eerst samen met de betrokken medewerker de klacht of het probleem op te lossen. Mocht je hier samen met de coach niet uitkomen neem dan contact op met de coördinator via: klachten@ditcoaching.nl.
- In het geval dat de coördinator van DIT coaching en klant, ouder(s) of vertegenwoordiger echt niet tot een oplossing van de klacht komen binnen de gestelde termijn, kan de klacht bij een externe klachtencommissie worden neergelegd. Een zogenoemde ‘klachtenfunctionaris’ neemt dan contact met u op. DIT coaching is daarvoor aangesloten bij de Externe Klachtencommissie van Klachtenportaal Zorg.
Vertrouwenspersoon
DIT coaching heeft tevens een vertrouwenspersoon. Heb je als klant of medewerker te maken met ongewenst gedrag en is de stap naar een coördinator om wat voor reden dan ook te groot? Ongewenst gedrag is onderling gedrag dat als bedreigend, vernederend of intimiderend wordt ervaren. Voorbeelden van ongewenst gedrag zijn seksuele intimidatie, discriminatie, agressie, geweld en pesten. Neem dan gerust contact op met onze vertrouwenspersoon Moniek van Bakel via 0611074694 (appen mag ook) of door te mailen naar vertrouwenspersoon@ditcoaching.nl. Samen bekijken jullie het probleem en bespreken jullie mogelijke vervolgstappen. Naast een luisterend oor biedt ze ondersteuning bij het bespreekbaar maken van het probleem. Alles wat besproken wordt, valt onder het beroepsgeheim. Ook kan een vertrouwenspersoon doorverwijzen naar een ander (extern) vertrouwenspersoon.

Privacy
Bij DIT coaching behandelen wij jouw persoonsgegevens met de grootst mogelijke zorgvuldigheid. Bij aanmelding, tijdens de coaching maar ook bij het afsluiten van het coaching traject is het belangrijk dat je weet wat er met jouw gegevens gebeurt. Bij DIT coaching behandelen wij persoonsgegevens strikt vertrouwelijk. DIT coaching kan deze verklaring van tijd tot tijd wijzigen als nieuwe wet- en regelgeving of andere ontwikkelingen daartoe aanleiding geven. Klik hier voor onze Privacyverklaring.
Gegevensverwerking
DIT coaching legt in het kader van aanmelding gegevens vast als een klant zichzelf aanmeldt of een verwijzer een klant aanmeldt voor een coaching traject. Het gaat hierbij om algemene contactgegevens, zoals naam, e-mailadres én de vraag van de klant. DIT coaching gebruikt deze gegevens ter voorbereiding op een coaching traject, op verzoek van de klant of voor de uitvoering van de zorgovereenkomst met de klant. Na aanmelding worden de persoonsgegevens verwerkt in de beveiligde online werkomgeving waar alleen de klant en betrokken medewerkers toegang toe hebben. Bij verwerking van gegevens wordt de noodzaak ervan altijd getoetst.
Beveiligingsmaatregelen
DIT coaching heeft organisatorische maatregelen genomen om persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies of vormen van onrechtmatige verwerking. Deze maatregelen zijn er mede op gericht onnodige verzameling en verdere verwerking van persoonsgegevens te voorkomen. DIT coaching maakt gebruik van een beveiligde online werkomgeving waar alleen klant en betrokken coaches toegang toe hebben.
Algemene voorwaarden
Bij de start van onze coaching maken wij samenwerkingsafspraken die zijn opgenomen in de samenwerkingsovereenkomst en in het plan van aanpak. Daarnaast hebben wij als DIT coaching algemene voorwaarden die op onze zorg en dienstverlening van toepassing zijn: ALGEMENE VOORWAARDEN ZORG- EN DIENSTVERLENING DITcoaching